IAT – testa

Huvudsida IAT.

Testa dina omedvetna stereotyper

Uppgift :

  1. Gör minst tre olika tester, kopiera resultatet och lägg i ett word-dokument.
  2. Fundera över de resultat du får fram.
  3. Stämmer de överens med dina medvetna uppfattningar?
  4. Hur bör vi använda oss av det resultat vi får fram med IAT tycker du?
  5. Ta reda på vad psykologin säger om attityder och fundera över vilket samband som kan finnas mellan de implicita associationer som vi har och de attityder vi ger uttryck för genom vårt beteende.
  6. Läs denna artikel http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/sa-fina-asikter-sa-bedrovligt-beteende/
En reaktion på ”IAT – testa

  1. Hej! Erika heter jag och går mitt tredje år på gymnasiet, vilket betyder att gymnasiearbetet är i full gång! Mitt gymnasiearbete handlar om stress och min frågeställning lyder; Hur påverkar negativ stress inlärningen hos en studerande elev?

    Här är ett par frågor där jag hade velat höra din åsikt;
    Vad är skillnaden mellan positiv och negativ stress?
    Hur påverkas inlärningen av positiv och negativ stress?

    Mvh Erika Nilsson

Kommentera

