1/9 Bildspel och planering Sp3d

Här lägger jag upp

  1. introduktion på kursen med terminsöversikt Psykologi A
  2. Psykologiska perspektiv och dess framväxt (Kap 5) Psykologiska perspektiv – översikt
  3. Inlärningspsykologi ( kap 7) Behavioristiska perspektivet

Terminsplanering Ps A  Sp3d

Vecka ONSDAG torsdag
34 Psykologiska perspektiv s 103 – 113-          Arv och miljö

De psykologiska perspektivens framväxt och kännetecken

Inlärningspsykologin – teoretiska grundantaganden-          Klassisk betingning 145 – 152

–          Operant betigning 153 – 158

Social inlärningsteori 161- 163

35 Inlärningspsykologin-          Att förstå fobiers uppkomst

–          terapier

–          Bestraffningar och belöningar

–          Förebilders betydelse

UPPGIFT PÅ FÖREGÅENDE – INSTÄLLD LEKTION

uppgifter på kapitlet

36 Psykodynamiskt perspektiv – Freud-          Freud som person och hans utgångspunkter. S 115 -117

–          Personlighetsstruktur s 121-123

Se övning ”personlighetens struktur”

Freud – Psykodynamiskt perspektiv-          Ångest, fobier och försvar s131 – 133

–          Anna Freuds Försvarsmekanismer

37 Freud – Psykodynamiskt perspektiv-          Ångest, fobier och försvar s131 – 133

Anna Freuds Försvarsmekanismer

Utvecklingspsykologin-          De psykosexuella faserna s124 – 125

–          Neuroser – symtom – och karaktärsneuroser s126 – 128

38 Jämförelse mellan psykodynamiskt och inlärningspsykologin D – Dag
39 Kognitiv psykologi s 183 – 199 Kognitiv psykologi
40 Kognitiv psykologi Kognitiv psykologi
41 Kognitiv psykologi Kognitiv psykologi
42 PROVBLOCK PSYKOLOGI PROVBLOCK PSYKOLOGI
43
Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s